Viestinnän aamu: Ilmiöitä ja vaikuta! B2C:n opit B2B-maailmaan

 

Lataa Viestinnän aamu: Ilmiöitä ja vaikuta! B2c:n opit B2B-maailmaan -seminaarin tallenne ja esitysmateriaalit

Brändin ja kuluttajan välille luodaan B2C-puolella markkinointiviestinnän keinoin tiivis ja vuorovaikutteinen suhde. Ilmiöitä rakennetaan rohkeasti, keinoissa on vain taivas rajana ja huomioarvo on suuri. Myös B2B-kenttä rakentaa tavoitteellisesti mielikuvan muutosta ja vaikuttaa ostopäätökseen, mutta keinovalikko on eri. B2B:n sisällöillä voi olla vaikea erottautua ja kun massoja ei tarvitse tavoittaa, keinot jäävät usein perinteisiksi ja jopa tehottomiksi. Kuitenkin ilmiöittämisen tarve on suuri – miten siis päästä tavoitteisiin?

Miten B2C:n puolella hyväksi havaittuja keinoja voisi soveltaa B2B-kentällä? Miten olla rohkea ja tavoittaa oikea kohderyhmä? Perinteisten keinojen sijaan, henkilöt kiinnostavat ja tuomalla vaikuttajat mukaan yritysten väliseen markkinointiin saadaan viesti perille tehokkaasti. Sosiaalinen media on avainasemassa, liikkuva kuva toimii ja vaikuttajat onnistuvat parhaiten vakuuttamaan heille luontevalla sisällöllä.

Kirsi Nurmi, Valve - Tilaisuuden avaus ja Vaikuttajayhteistyöllä tehoa viranomaisviestintään, Case Väylä 

Susa Valvio, MTV Oy- Markkinoinnin ja viestinnän avioliitto ilmiöiden mahdollistajana 

Laura Pääkkönen, Bonfire Agency Oy - B2B-vaikuttajamarkkinoinnilla kohderyhmän sydämiin

PUHUJAT

Valve_2017_People_Square_BW_Kirsi_Nurmi_WEB

Kirsi Nurmi

Director, Communications & Talent Development, Valve

Kirsillä on yli 15 vuoden kokemus yritysviestinnästä kansainvälisissä pörssiyrityksissä. Valveessa hän konsultoi asiakkaita vaativissa viestinnän kysymyksissä, ja osallistuu Valveen liiketoiminnan ja osaamisen kehittämiseen. Seminaarissa hän avaa yritysviestintään vaikuttavia ajankohtaisia ilmiöitä ja vuoden 2019 trendejä – miten meihin kuluttajina ja kansalaisina vaikutetaan, ja miten viestintä sekä markkinointi lähentyvät toisiaan esimerkiksi vaikuttajamarkkinoinnin yleistyessä myös B2B- ja viranomaisviestinnän keinona tavoittaa omat kohderyhmät tehokkaasti.

fullsizeoutput_be8

Susa Valvio 

Marketing & Communications Director, MTV Oy 

Susa Valviolla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja viestinnän tehtävistä erilaisissa yrityksissä ja toimialoilla. Kokemus on karttunut sekä B2B - että B2C -puolella. MTV:llä Susan vastuualueina ovat MTV:n brändit, ohjelmamarkkinointi ja -viestintä/PR, B2B-markkinointi sekä yritysviestintä. Puheenvuorossaan hän nostaa esille markkinoinnin ja viestinnän liittoa sekä erilaisia vaikuttamiskeinoja.

fullsizeoutput_be6

Laura Pääkkönen

CEO & Co-founder, Bonfire Agency Oy, Bonfire Agency Oy

Laura Pääkkönen on Suomen ensimmäisen B2B-vaikuttajamarkkointitoimisto Bonfire Agencyn toimitusjohtaja ja co-founder. Pääkkönen on vuosien aikana valmentanut satoja asiantuntijoita ja myyjiä tulokselliseen Social Sellingin hyödyntämiseen, ja tullut tunnetuksi myös Social Selling –tietokirjan kirjoittajana. Puheenvuorossaan Laura käsittelee vaikuttajamarkkinointia B2B-kentässä.

  

Kurkkaa valve.fi

Tilaa seminaaritallenne ja esitysmateriaalit täyttämällä yhteystietosi.