Webinaari: Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli

Webinaarisarja Modernin B2B-myynnin & -markkinoinnin rakennuspalikat, osa 5: Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli

Modernin myynnin ja markkinoinnin rakennuspalikat -webinaarisarjan viides osa järjestetään 25.10. klo 15:00-15:45. Käsittelyssä tuolloin ennakkotiedoista poiketen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittäminen, täytä yhteystietosi ja tule mukaan!

Webinaarisarjan aiemmissa osissa olemme tarkastelleet lähinnä modernin markkinoinnin peruspilareita. Oletetaan, että markkinointitiimi otti neuvoistamme vaarin, paiskii kovasti töitä ja nostaa tasoaan. Liidejä generoidaan ja sitoutetaan inbound-markkinoinnilla, markkinointiautomaatiojärjestelmäkin on implementoitu digimarkkinoinnin komentokeskukseksi.

Myyntitiimissä taas jatketaan perinteiseen malliin: laput silmillä, puhelin kuumana ja vastaanotto kylmänä. Markkinoijat ovat myyjille niitä länsisiiven tyyppejä, joilta saadaan kerran vuodessa uudet Powerpoint-pohjat, brosyyrit ja käyntikortit. Yhteystyö on olematonta, keskusteluyhteyskin ontuu. Seurauksena liidit katoavat funktioiden väliseen mustaan aukkoon, ja asiakasrajapinnan kuulumiset eivät liiku markkinoinnille asti.

Vaikkei tilanne näin kärjistetty olisikaan, on myynnin ja markkinoinnin yhteispelissä silti aina hiottavaa. Parhaimmillaan funktioiden yhteistyö on tiivistä, kuumista liideistä hoidetaan kaupat kotiin hyvällä prosentilla ja mikäli myyntisaumaa ei ollutkaan, palautetaan liidi markkinoinnin lämmiteltäväksi. Miten tälläinen öljytty tuloskoneisto rakennetaan? Tähän ja muihin kysymyksiin vastaamme webinaarissa, ilmoittaudu mukaan!

Asiantuntijat

Valve_Jorma_Maaninka

Jorma Maaninka

CEO, Valve

Valvetta jo vuosia menestyksekkäästi luotsannut Jorma Maaninka toimi aiemmin muun muassa Soneran yrityspalveluiden myyntijohtajana.

Valve_Joonas_Rinne

Joonas Rinne

Digital Evangelist, Valve

Joonas Rinne auttaa Valveen asiakkaita hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia markkinoinnin ja yleisesti liiketoiminnan näkökulmasta.

Valve_Katri_Kantola

Katri Kantola

Marketing Manager, Valve

Keskustelua johtaa Valveen markkinoinnista vastaava Katri Kantola.

  

 

Ilmoittaudu täyttämällä yhteystietosi