RAPORTTI | B2B-markkinoinnin nykytila ja trendit 2021

Viime vuosi oli monella tapaa tapahtumarikas jokaiselle markkinoinnin ammattilaiselle. 2020 vaati epämukavuusalueelle menemistä ja uuden oppimista.

Kysyimmekin 40 B2B-markkinoinnin ammattilaiselta heidän suurimmista haasteista ja opeista viime vuonna. Samalla kysyimme mihin suuntaan markkinoinnin panostukset ovat tänä vuonna menossa ja erityisesti mihin osa-alueisiin panostukset ovat suuntautumassa. 

Lisäksi avaamme markkinoinnin strategista roolia ja yhteistyötä myynnin kanssa – nyt ja tulevaisuudessa. 

Raportin sisältö:

  • Suomalaisen B2B-markkinoinnin pahimmat haasteet ja parhaimmat opit 2020
  • Mihin suuntaan yristysten markkinointibudjetit ovat menossa 2021?
  • Panostukset markkinoinnin eri osa-alueisiin 2021
  • B2B-markkinoinnin strateginen rooli ja yhteistyö myynnin kanssa 2020 ja 2021
  • B2B-markkinoinnin teknologiapanostukset 2021 
  • Panostukset markkinointikumppanuuksiin 2021
  • Ärsyttävin markkinoinnin jargon-sana tai termi vuonna 2020
  

Tilaa raportti